Basement gym

   Nästa gång vi köper hus måste det ha en källare där vi kan inreda ett gym! Idag tränar jag på hotellets gym och det är ju helt sjukt skönt att rulla ur sängen, på med träningskläderna och så bara gå ner i gymmet utan att behöva packa väska och släpa grejer kors och tvärs … Fortsätt läsa Basement gym

Lunch workout

Vaknade till stora droppar mot fönsterbrädan och kände att dagen egentligen bäst borde spenderas i sängen. Nu går ju inte det, en har ju ett arbete att sköta, men det näst bästa alternativet är att jobba hemifrån. Idag är nämligen en mycket ovanlig torsdag. Inte ett endaste möte eller avstämning inbokad i kalendern! Jag vet … Fortsätt läsa Lunch workout

The long way back

  För sex veckor sedan försvann knät under mig när jag var på väg ner för en trappa. När knät går ur led sådär gör det förstås helt sjukt ont men det som kommer sedan är sorg över att ytterligare en gång pausa tränings- och tävlingssatsningen (inte så mycket tävling denna gång kanske) för att rehabba … Fortsätt läsa The long way back

Post vacay diet – day 1

Jahapp hörrni. Jag måste erkänna en sak och det är att jag levt direkt ohälsosamt på semestern (och ett bra tag innan det också om jag ska vara riktigt ärlig). Ingen chock kanske men det har konsumerats ohyggliga mängder av onyttigheter och därmed har också midjemåttet, eh, flutit ut lite. Så nu passar inte kläderna … Fortsätt läsa Post vacay diet – day 1

Feels like Friday

  Den här veckan är helt konstig. Veckodagarna stämmer liksom inte med hur jag upplever dem. Har liksom haft en fredagskänsla hela dagen fast det bara är tisdag. Det är säkert för att det händer så mycket om dagarna.  Nu är jag hemma från Finland, det var en bra resa. Vi hann spana in ett … Fortsätt läsa Feels like Friday

The power of new gear

Igår stack jag in huvudet på Kjell & Co för att köpa mig ett nytt case till min telefon. Med mig ut i påsen följde också med ett träningsbälte med en liten väska för telefonen. Jag tycker att iPhone 6 är för stor för att ha på armen. Det blir nästan lite som att springa … Fortsätt läsa The power of new gear

Running in the rain

   Juni har hittills inte visat upp ambitioner på att bli en sommarmånad. Förorten vaknade upp till regn på tvären och 9 grader. Skit i det tänkte jag (och Paolo tydligen) och drog ut i regnet för en löptur. Det gick trögt (för mig, vet inget om Paolo), träningen har ju inte varit så frekvent … Fortsätt läsa Running in the rain

Amazing morning

  Har två fullspäckade dagar den här helgen. Det lilla hemliga projektet ska få lite kärlek, det har blivit lite eftersatt på grund av intensivt jobbande och så är det två konserter som ska genomföras. Och i det där ville jag få in lite träning också vilket resulterade i en kort runda nu på morgonen. Och … Fortsätt läsa Amazing morning

Crazy type of day 

  Ingen kan beskylla mitt nya jobb för att vara tråkigt! Det är ett rejält tempo där!  Kul men viktiga uppgifter som att blogga hamnar ju rätt långt ner på priolistan.  Startade dagen på ett ställe jag inte varit på, på 100 år: SATS Odenplan. Det var typ folktomt där imorse! Hade förväntat mig att det … Fortsätt läsa Crazy type of day