Igår kväll upplevde jag något fantastiskt! Jag var inbjuden till reklambyrån House of Radon för att uppleva visningen av en dokumentärserie om smak i fyra delar framtagen av elektronikföretaget AEG. Och herre vad bra det var!
Filmerna i sig är helt grymma men det som gjorde upplevelsen magisk var att vi mellan varje avsnitt fick en rätt inspirerad av just det avsnittet. Tastealong kallade de det. Maten, filmerna och sällskapet – grym kväll helt enkelt! Och call me easy men jag skulle lätt köpa AEGs spisar, ugnar och kylskåp efter att ha sett det här. Det var verkligen ett exempel på när kommunikationen träffade rätt upp i målgruppen.
Last night, I had an amazing experience! I was invited to ad agency House of Radon to experience the viewing of a new documentary series about taste in four episodes by electronics company AEG. And lord, was it great!
The series itself was nothing short of crazy good, but what made it magical was that we between each episode had a dish inspired by that episode. Tastealong they called it. The food, the episodes and the company – just a completely amazing evening! And call me easy but I’d definitely line up to buy AEG’s fridges, stoves and ovens after this. That’s what happens when the communication hits bullseye right in the target group!