Monday Morning Yoga

Första dagen på semestern! Typ. Jag har grejat med lite mail på morgonen och jag har ett möte i eftermiddag men i övrigt är det ledigt! Startade dagen med yoga i solen ute på terrassen. Yoga? What?! Heidi yogar inte. Jo, idag gjorde jag faktiskt det. För i helgen hade jag katastrofont i ryggen och … Fortsätt läsa Monday Morning Yoga

The do-nothing-midsummer 

  Det här med kransar och dans runt stången har helt lyst med sin frånvaro idag. Erik och jag bestämde oss för ett icke-firande för några veckor sedan och hittills har det varit underbart! Startade dagen med att vägra att gå upp och förflyttade mig sedan till soffan där jag ömsom tittat på regnet, kollat på … Fortsätt läsa The do-nothing-midsummer 

Genom skärselden

Någon gång under dagen igår fick jag i mig något som min kropp fann extremt olämpligt. Framåt kvällen när vi satt på en restaurang för att äta middag började jag må riktigt illa och började kallsvettas. Det slutade med att jag fick rusa från restaurangen och spenderade resten av kvällen och en del av natten … Fortsätt läsa Genom skärselden

06:45 Löpning!

När man är på konferens äter man och äter man. Hela tiden finns det något framdukat. Efter middagen igår kväll kände jag mig helt uppblåst.  Så idag, inför konferensdag två, startade jag och min kollega Anna-Klara dagen med att röra lite på oss medelst löprunda på Djurgården. Så skönt! Det blev lite kort, kanske fyra … Fortsätt läsa 06:45 Löpning!

Tekniktrassel

Det har strulat tekniskt på bloggen här idag. Har inte fått igång allt helt men ett litet inlägg fick det bli i alla fall. Hoppas ni haft en fin annandag jul. Själv har jag tagit det väldigt piano och bara läst bok. Det är fortfarande väldigt kallt ute så jag tog tillfället i akt att … Fortsätt läsa Tekniktrassel

Praline Queen

Det är jag det, haha! Nej, inte direkt men jag är lite bättre på det nu än jag var förut. Till stor del var det som jag gjorde själv i julas, jag har bara fått lite pointers om vad jag ska tänka på och hur jag ska göra vissa moment lite smidigare. Gjorde också tryfflar … Fortsätt läsa Praline Queen

Bananas på Marc Jacobs

Nu efter jobbet hade Elle och Marc Jacobs ett event på butiken vid Norrmalmstorg. Elles modechef Cia Jansson berättade lite kort om nya höstkollektionen sen bröt helvetet loss med VIP-shopping. Galet mycket folk och alla rev i alla saker och hysteriskt varmt men jag lyckades nypa åt mig ett armband och ett par örhängen jag … Fortsätt läsa Bananas på Marc Jacobs