Projekt hänga tavlor

Lister är det sista man gör i ett hem, och dem gör man inför visningen när man ska flytta. Tavlor kommer inte långt före så därför är jag nöjd över att vi lyckats spika dit ett par stycken. I två dagar har vi pusslat, diskuterat, flyttat, mätt och spikat. Nu sitter det sju tavlor på … Fortsätt läsa Projekt hänga tavlor

Lunchshoppat

Igår på lunchen smet jag in på HM Home för att se om grejerna jag spanat på från höstkollektionen kommit i butik än. Sadly not men istället hittade jag ett litet fat med vykortsmotiv och en glasflaska/vas som fick följa med hem. Så gick jag förbi Agnes & Lisa Blommor, min favoritflorist, och köpte några … Fortsätt läsa Lunchshoppat

Höstnytt från H&M Home

Det är kanske konstigt att kika på höstgrejer nu när sommaren äntligen kommit och det blivit varmt på riktigt. Men jag upptäckte att H&M Home släppt lite fler bilder på höstens kollektioner och man kan ju konstatera att det ska vara mörkt i höst. Många av inspirationsbilderna är riktigt mörka med väggar i svart eller … Fortsätt läsa Höstnytt från H&M Home

Mera lampor

Det är ju fantastiskt hur man har folk runt sig med designkoll! Tog inte många minuter innan jag från flera håll fått reda på lampans märke och i vilken affär man kan köpa den. Stort tack! Det är alltså en Tom Dixon och den heter Beat Light Fat. Jag gillar den ju mer jag tittar … Fortsätt läsa Mera lampor

Letar lampor

Vi behöver en ny lampa över matsalsbordet men kan inte riktigt sätt fingret på vad vi vill ha. Nu sitter där en Kartell Fly men det blev inte helt rätt. Vi tänker nog något tyngre, mer industriellt. Hittade den här bilden på Instagram och blev glad eftersom det är bokhylla (typ) bakom dem precis som … Fortsätt läsa Letar lampor

Blickar framåt

Knappt har det blivit ordentlig vår förrän det börjas spanas på hösten. Det är ju lite konstigt egentligen men så fungerar det här i världen och vem är jag att jobba emot sakernas tillstånd. 😉 I alla fall har jag tittat lite närmare på vad H&M Home kommer med till hösten efter att ha sett … Fortsätt läsa Blickar framåt

Fin engelsk teservis

Ganska länge nu har jag gått och närt en dröm om fina tekoppar. Jag har jättefina redan, stora och härliga, men jag saknar en engelsk teservis. Vitt porslin med blått mönster, gärna komplett med tekanna till. Så kan vi sitta och dricka te, äta scones och skvallra på nästa gång ni kommer på besök. Vore … Fortsätt läsa Fin engelsk teservis